Samorząd Uczniowski
Prezydium Samorządu Uczniowskiego
ul. Drewnowska:
- przewodnicząca - Emilia Rejtan (kl. 3ATT),
- zastępca - Tomasz Papiewski (kl. 2 ATT)
al. 1-Maja:
- przewodnicząca - Aleksandra Borsiak (kl. 4P/R)
- zastępczynie - Zofia Kozińska, Aleksandra Żak, Barbara Maciaszczyk (kl. 3ATP)
Opiekunami Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2024/2025 są:
- Pani Ewa Chmielewska-Krauze (nauczycielka języka polskiego)
- Pani Jolanta Adamczewska (nauczycielka języka polskiego)
- Pani Małgorzata Komorowska (nauczyciel języka angielskiego)
- Pan Krzysztof Brodziak (nauczyciel wychowania fizycznego)
Rada Wolontariatu:
- Tomasz Papiewski
- Gabriela Wójcicka
- Barbara Maciaszczyk
- Aleksandra Żak
Zadania Samorządu Szkolnego
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2024/2025
Cele Samorządu Uczniowskiego:
- celem Samorządu Uczniowskiego jest kształtowanie samodzielnego i świadomego kierowania swoim postępowaniem, kształtowanie postawy, która prowadzi do identyfikowania się z celami i zadaniami społeczności szkolnej, uznania ich za własne, dążenie do ich realizacji z własnej inicjatywy i poczucia odpowiedzialności za nie,
- realizacja celów winna być połączona z dbałością o kształtowanie i rozwijanie patriotyzmu, dbanie o dobre imię szkoły, o jej honor, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji,
- w tym roku szkolnym szczególnie ważna jest koordynacja działań, by przedsięwzięcia samorządu konsolidowały społeczności uczące się w dwóch oddalonych od siebie budynkach.
Zadania Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2024/2025:
- organizowanie i zachęcanie całej społeczności uczniowskiej do należytego spełniania obowiązków szkolnych,
- uświadamianie o konieczności przestrzegania wszelkich zasad dotyczących bezpieczeństwa sanitarnego,
- rozwijanie zainteresowań naukowych, kulturalnych, sportowych,
- ścisła współpraca z Dyrektorem szkoły i Radą Rodziców, w tym uczestniczenie w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania szkołą (m.in. opinie SU),
- zapobieganie konfliktom i rozstrzyganie sporów między uczniami oraz między uczniami i nauczycielami,
- zapobieganie przemocy i agresji w szkole i poza szkołą,
- promowanie prozdrowotnego stylu życia,
- popularyzacja edukacji ekologicznej,
- wzmacnianie wolontariatu w tym wolontariatu szkolnego – organizacja samopomocy koleżeńskiej.
Działania stałe:
- spotkania z przedstawicielami Samorządów Klasowych (w miarę potrzeb),
- integracja społeczności uczniowskiej
- sporządzanie dokumentacji z działalności szkolnej Samorządu Uczniowskiego,
- organizacja imprez szkolnych, wymienionych w szczegółowym harmonogramie pracy Samorządu Uczniowskiego,
- działania podejmowane w odpowiedzi na propozycje współpracy w akcjach organizowanych przez różne instytucje na terenie miasta i gminy.
Praca Samorządu Uczniowskiego dotyczy pewnych kręgów tematycznych rozwijanych i realizowanych w ciągu całego roku. Są to następujące zagadnienia:
- Rozwijanie samorządności:
- opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego,
- stałe prowadzenie tablicy informacyjnej Samorządu Uczniowskiego,
- spotkanie z samorządami klasowymi, informacje o podejmowanych akcjach, zapoznanie ze Statutem Szkoły, Regulaminem Ucznia, Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania,
- systematyczne spotkania Rady Samorządu Uczniowskiego – planowanie, opracowywanie i organizowanie pracy.
- Akcje charytatywne we współpracy z Radą Wolontariatu:
- udział w akcjach charytatywnych wynikających z potrzeb,
- włączenie się do akcji „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”.
- Kultura spędzania wolnego czasu – imprezy towarzyskie, szkolne lub środowiskowe:
- Halloween, Ostatki
- Mikołajki
- Andrzejki,
- Walentynki,
- Dzień Dziecka,
- Pierwszy dzień wiosny,
- Promocja szkoły,
- Tradycje bożonarodzeniowe i wielkanocne (konkursy).